Lugas „Jampadracis ap Gredzenu” apraksts un fragments

Autors: Adrians Briedis-Makovejs

Žanrs: komēdija, farss

Auditorija: 10+

Apjoms: 32 lpp.

Lomu skaits: 14 (10 vīrieši, 4 sievietes)

Sižets: Kādā automazgātuvē tiek atrasts dārgs gredzens, un populāra radiostacija aicina pieteikties tā īpašnieku. Saņemt pazaudēto gredzenu ierodas vesela virkne visdažādāko cilvēku, kuriem, katram sava nolūka vadītam, ir savs pamats uz to pretendēt. Visus šos cilvēkus vieno tas, ka viņi ir ieradušies pakaļ vienam un tam pašam, it kā likumīgi piederošam gredzenam, ko ikviens no pretendentiem arī patiešām spēj uzskatāmi pierādīt. Skaidrs, ka gredzens vienlaikus nevar piederēt visiem uzreiz. Vai starp šiem cilvēkiem ir kāda persona, kurai gredzens patiešām pieder, vai arī gredzenam pakaļ atnākuši tikai liekēži un afēristi?

Reālu dzīves situāciju un psiholoģiski niansētu cilvēku attiecību komēdija, kas visbeidzot pārvēršas par farsu vai pat grotesku bufonādi, kuras personāži ir gatavi uz itin visu, lai tikai sasniegtu savu mērķi un iegūtu vērtīgo mantu. Tiesa, katrs no viņiem tā īstenošanai izvēlas pats savus līdzekļus un veidu. Kurš no pretendentiem izrādīsies veiksmīgākais? Tas kļūst skaidrs tikai pašās beigās.

Darbības laiks: mūsdienas

Darbības vietas: Lielākā lugas darbība norisinās automazgātuvē, ar nelielām ainām zobārsta kabinetā, uz ceļa un taksī.

Kad luga uzrakstīta: 2007. gadā.

Kur luga pieejama: prasīt autoram (saņems e-pastā)

Autora kontakti: adriano.macovei@gmail.com

 

Fragments no lugas:

Zobārsts. Ko? Esat pazīstami?

Denlīvijs. (Aizdomīgi paraugās Valbī.) Tavs nolāpītais ģīmis kaut kur ir redzēts… (Kasa pakausi un apiet Valbim apkārt.)

Zobārsts. Un jūs arī esat pazīstami?

Denlīvijs. Pag, pag… Jā! Tu biji tā sardele ar četrām dāmām!

Valbis. Nekādas šmaukšanās nebija. Vienkārši man paveicās…

Brūklens. Man kļūst neomulīgi no tā, ka jūs visi cits citu pazīstat…

Denlīvijs. Neuztraucies, es ar tiem muļķiem neguļu.

Brūklens. Jā, palika vieglāk… (Valbim.) Kas tad tev? Apnika atpūsties?

Valbis. Kāda atpūta… Vienas mokas: sieva un bērni nedod mieru… Tad vēl tas gredzens…

Brūklens. Kad tu viņam atdevi gredzenu?

Valbis. Kad viņš man to atņēma! Sieva, gudra būdama, pakāsa to tieši šeit… Es trīs dienas kā traks ezītis visu izokšķerēju, līdz atradu…

Brūklens. Un es domāju, ko tik čakls esi palicies… Atradi – un? Ko tālāk?

Valbis. Nu, atradu… uzliku pirkstā… Šefs pamanīja un klāt bija… Viņam jau acis ir trenētas uz tādām lietām… Bet es „uz sitienu” nespēju izdomāt nevienu daudzmaz ticamu pasaciņu… Vismaz iedeva atvaļinājumu…

Brūklens. Nu, tu! Pilnīgs ielāps!

Denlīvijs. Klausieties, vecenes! Es labprāt paklausītos jūsu mīlas stāstu, bet labāk to gredzenu izņemtu no seifa, kamēr vēl nav pienācis rīts!

Rigo. Jā, un es savus trīsdesmit piecus procentus!

Denlīvijs. Kas tu tāds?

Rigo. Taksometra šoferis… Ātri un lēti!

Denlīvijs. Tūlīt tu man ātri un lēti dabūsi!

Valbis. (Nostājas priekšā.) Labāk ne… Nostučīs policijai…

Denlīvijs. Stukačs nolāpītais! Vismaz pa ģīmi viņam var uzšaut?

Zobārsts. Ver tak tās durvis vaļā! Pēc tam visu sarēķināsim!

Denlīvijs. (Rigo.) Tik dod man iemeslu, un mana dūre parakstīsies uz tavas sejas!

Rigo. Kā es nobijos!

Zobārsts. (Brūklenam.) A te tiešām nav videokameru?

Brūklens. Šajā graustā? (Iesmejas.) Mums apmeklētāju praktiski nav, kur tad vēl videoaparatūra!

Denlīvijs. Cik ilgi var tirgoties? Ejiet iekšā!

Šis ieraksts tika publicēts 11 - 20, 12 un vairāk, 21.gs., dažādi sociālie slāņi, Komēdijas, Komēdijas (pilna apjoma), Latviešu lugas, Pilna apjoma, Pilna apjoma lugas, Pārējās, Reālisms ar birkām , , , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Komentēt

