Lugas „Mīlestības kontrakts” apraksts un fragments

Parodija par latīņamerikas ziepju operām ar vieglu, ironisku sižetu un jautriem dialogiem, kas pāraug lieliskā, atraktīvā piedzīvojumā.

Autors: Adrians Briedis-Makovejs

Žanrs: komēdija

Auditorija: 16+

Lugas garums: 15 lpp.

Lomu skaits: 4 (2 vīrieši, 2 sievietes)

Sižets: greizsirdīga sieva noalgo slepkavu, lai tas nogalinātu viņas vīra mīļāko. Tomēr mīlas trīsstūra drāma noslēdzās nevis ar prognozējamo asinsizliešanu, bet ar latīņamerikāņu “ziepju operas” cienīgu pavērsienu. Proti, algotais slepkava iemīlas savā upurī no pirmā acu uzmetiena. Lai glābtu sievieti un pie reizes saņemtu solīto naudu, algotnis nolemj nāvi inscenēt. Greizsirdīgās sievas vīrs uzzina par sievas nodomiem un, atriebības dzīts, noalgo to pašu slepkavu, lai tas nogalinātu viņa sievu. Bet slepkava ir iemīlējies, viņš vairs nekad nespēs nogalināt, vismaz kamēr atradīsies mīlas varā.

Darbības laiks: mūsdienas

Darbības vieta: dzīvoklī, parkā, lidostā.

Luga uzrakstīta: 2012. gadā.

Kur luga pieejama: prasīt autoram (saņems e-pastā)

Autora kontakti: adriano.macovei@gmail.com

 

Fragments no lugas:

 

Alfona un Valgdalīnas dzīvoklis. Abi sēž pie galda un vakariņo.

 

Alfons. Nu, kā pagāja tava dieniņa?

Valgdalīna. Briesmīgi… Tas ir, jauki… Un tava?

Alfons. Arī… Jauki… (Pieceļas un iziet labajās kulisēs, tad atgriežas ar vīna pudeli un glāzēm.)

Valgdalīna. Vīns? Kam par godu?

Alfons. Tāpat… Ja jau tās būs mūsu pēdejās vakariņas kopā, tad vismaz atzīmēsim to pienācīgi!

Valgdalīna. Kāpēc tu domā, ka tas būs pēdejās?

Alfons. Nekad nevar zināt, kas notiks.

Valgdalīna. Un, kas tad var notikt?

Alfons. Tu pat iedomāties nevari kas! (Iesmejas. Salej vīnu, apsēžas.)

Valgdalīna. Tu taču nedusmo, ka es tā… to tavu…

Alfons. Nē… Esmu pat priecīgs. Viņa mani gribēja tikai izmantot.

Valgdalīna. Kādā veidā?

Alfons. Nu… Viņa gribēja, lai es viņu aizvedu uz Brazīliju.

Valgdalīna. Uz kurieni? Tā, sīkā padauza! Ja viņa nebūtu beigta, es pati viņu piebeigtu!

Alfons. Ko tur daudz… Labāk iedzersim… (Paceļ vīna glāzi.) Par mums…

Valgdalīna. (Paceļ vīna glāzi.) Par mums! (Abi iedzer.) Starp citu… Man tev ir dāvana… (Pieceļas un iziet kreisajās kulisēs. Alfons skatās un gaida, pēc brīža Valgdalīna pabāž galvu.) Gatavs…

Alfons. Laikam…

Valgdalīna. (Iznāk no kulisēm tērpusies viegli erotiskās drēbēs. Sāk pavedinoši dejot.)

Alfons. (Skatās ar milzīgu izbrīnu.) Valgdiņ… Tā… Tā esi tu?

Valgdalīna. Protams, mīļais… (Pietuvojas pie Alfona.) Pieskaries, ja netici…

 

Alfons cenšas pieskarties, bet Valgdalīna neļaujas un lēni sāk atkāpties līdz atkal iziet kreisajās kulisēs. Alfons vēl skatās un kaut ko gaida. Parādās Valgdalīna.

 

Valgdalīna. Nu? Gaidi ielūgumu? (Flirtīgi nosmejas un dejodama atkal iziet kreisajās kulisēs.)

 

Alfons pēc mirkļa, sapratis, kas noticis. Iedzer abas glāzes vīna līdz galam. Un metas kreisajās kulisēs. Pēc brīža viņš izskrien atpakaļ un zvana pa mobilo telefonu. Pirmā zvanīšana rezultātu nenes un viņs atkārto. Iznāk Valgdalīna. Nedaudz pikta.

 

Valgdalīna. Alfoniņ… Kas ir? Kāpēc tu man liec gaidīt?

Alfons. (Vēl joprojām turot telefonu pie auss.) Sasodīts! Viņš neatbild!

Valgdalīna. Kas neatbild?

Alfons. Nu… (Noliek klausuli.) Kad es uzzināju, ka tu noalgoji cilvēku, lai izrēķinās ar Ģellu… Es biju nikns un, atradu šo telefonu tavā somiņā… (Izvelk papīra gabaliņu un iedod Valgdalīnai.) Atriebības dzīts es noalgoji to pašu cilvēku, lai tas nogalina tevi…

Valgdalīna. (Pētoši skatās uz Alfonu, tad pēkšņi atplaukst platā smaidā.) Bet, Alfoniņ… Tas nozīmē, ka tu mani mīli! (Metas viņam apskāvienos. Alfons izskatās apjucis, bet neko nesaka.) Man jau likās, ka es tev esmu palikusi vienaldzīga!

 

 

 

Šis ieraksts tika publicēts 2011-2017.g. Pašas jaunākās!, Attiecības starp laulātajiem, Komēdijas (viencēlieni), Latviešu lugas, Morāles problēmas, Mīlestība, No 2-4, Postmodernisms, Viencēlieni ar birkām , , , , , , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Komentēt

