Lugas “Pavērsiens” apraksts un fragments

Autors: Adrians Briedis-Makovejs

Žanrs: detektīvs

Auditorija: 16+

Lugas garums: 30 lpp.

Lomu skaits: 14 (9 vīrieši, 5 sievietes)

Sižets: Uz atpūtas nama viesībām sarodas cilvēki. Kā jau svinībās pienākas, notiek jestras runas, dejas, valda līksms noskaņojums līdz brīdim, kad viens no atpūtas nama līksmotājiem tiek atrasts miris.

Kurš ir slepkava un kāds ir viņa motīvs? Vai tiešām tas noticis mīlestības dēļ vai arī tā ir kādu senu rēķinu kārtošana?

Sākās izmeklēšana, kas līdzinās aizraujošai nopratināšanas spēlei, līdz gala rezultātā tiek atrasts vainīgais… Vai varbūt tomēr tas nav slepkava, bet gan sazvērestības upuris?

Darbības laiks: mūsdienas

Darbības vietas: viesu namā un policijas iecirknī.

Luga uzrakstīta: 2010. gadā.

Kur luga pieejama: prasīt autoram (saņems e-pastā)

Autora kontakti: adriano.macovei@gmail.com

 

Fragmens no lugas:

 

Fricis. Kāpēc tu no manis izvairies?

Samanta. Tu taču labi zini, ka es nevaru…

Fricis. Pirms pāris dienām varēji, bet tagad vairs ne?

Samanta. Tā bija kļūda…

Fricis. Kļūda? (Apstājas. Samanta arī apstājas un apjukusi raugās uz Frici. Tas viegli noglāsta Samantas vaigu.) Kad tevi redzēju kāzās, mana sirds notrīcēja… Es vairs nespēju tevi izmest no galvas… Es vairs nespēju skatīties uz kādu citu…

Samanta. (Noņem Friča roku.) Ja Harijs mūs tagad redzēs…

Fricis. Ko tad izdarīs? Viņš jau gadiem centās iegūt Gundegu, bet, re, labākais čoms nocēla… Tu priekš viņa esi tikai manta, kuru viņš ņem tad, kad sagribas.

Samanta. Nerunā tā! (Atgrūž Frici no sevis un uzgriež muguru.)

Fricis. Tad pasaki, ko man darīt, lai tu sāktu ieklausīties manos vārdos? (Fricis maigi noliek rokas uz Samantas pleciem. Viņa nedaudz atbrīvojas un lēni ļauj sevi pagriezt. Abi atsāk dejot.)

Samanta. Ko es vēl varu darīt?

Fricis. Šķiries no viņa!

Samanta. Un tālāk? Kā dzīvosim? Viņam vismaz pieder uzņēmums…

Fricis. Nauda dzīvē nav galvenais!

Samanta. Nav, bet iztikt bez tās arī nevar.

Fricis. Nevar iztikt arī bez kaisles… karstām, kvēlām jūtām… Samanta! Viņš tevi nemīl tā kā es… Esmu gatavs tevis dēļ… (Apklust.)

Samanta. Ko tad?

Fricis. Visu!

Samanta. Mēs jau par to runājām… Man arī pret tevi ir jūtas, bet… Es nevaru… Starp mums ir Harijs…

Fricis. Tevis dēļ… Es… es darīšu visu, lai tu būtu mana!

 

Ienāk Bruno un Pauls. Abi par kaut ko strīdas. Dodas uz galda tālāko stūri. Strīda laikā Fricis aizsedz Samantu, it kā viņu aizstāvot.

 

Pauls. Kāpēc tev tas bija jādara?

Bruno. Nav ko čīgāt bezjēgā!

Pauls. Viņš tak piedzēries…

Bruno. Nu – un?

Pauls. It kā tu esi labāks, kad sadzeries…

Bruno. Tu viņu tagad aizstāvi?

Pauls. Nē, bet tu viņu izprovocēji…

Parādās Harijs, kurš ar roku turas pie asiņojošā deguna.

 

 

Šis ieraksts tika publicēts 11 - 20, 21.gs., Detektīvi, Latviešu lugas, Mīlestība, Pilna apjoma lugas, Pārējās, Reālisms ar birkām , , , , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Komentēt

