Lugas “Bez vainas vainīgie” apraksts

Trīs ainas holokaustā nevainīgo piemiņai. Krājuma SĪKALIŅAS, SĪKALIŅAS, SĪKALIŅAS un autora 52. luga.  Holokausta stāsta monopols nepieder tikai vienai “izredzētai” tautai. Drausmie 20. gs. iznīcināšanas stāsti vienlīdz drausmi latviešiem, krieviem, ukraiņiem un ebrejiem, un visām citām tautām, kuŗas cietušas gan nacisma, gan komunisma dēļ. Meklēdami patiesību un atriebību, tās meklētāji bieži safabricē savas pasaciņas, lai attaisnotu un glorificētu savu atriebību. Pēc pusgadu simta bieži “cietušie” izrādās paši bijuši lieliski nagu maucēji un zvērīgi slepkavas.

Dagda ir tikai viens no neskaitāmajiem vietu vārdiem, kur lugai līdzīgi notikumi norisinājušies. Autoru interesē problēmas risinājums pats, nevis nedokumentējamie “doku-drāmas” vēsturiskie fakti.

    Lugas dramatiskais notikums un raksturi ir līdzība par nodarītām pārestībām un nepatiesi apvainotiem indivīdiem. Tāpēc katra sagadīšanās ar dzīves īstenību šinī stāstā ir nejaušība un tikai sagadīšanās.

Autors: Arturs Rubenis (1927)

Žanrs: nopietnā komēdija

Auditorija: pieaugušie

Apjoms: 17 grāmatas lappuses ( A4 lpp)

Lomu skaits: 6 (5 vīrieši, 1 sieviete)

Norises laiks: 20.g.s.otrā pusē

Norises vietas: Raeles dzīvoklis, ASV

Sižets: Ebreju meitene Raele ir samīlējusies Alvilā. Mīlestības jauko saskaņu izjauc atklāsme, ka Alvila vecais tēvs Boļušs apsūdzēts ebreju slaktēšanā Latvijā. Savā satraukumā viņa murgo, ka viņas onkulis ir maucis nagus Dagdā padomju laikos, un nosodits debesīs par saviem noziegumiem. Kad tēvs satiekas ar veco tēvu, Raele savā taisnības izjūtā atrod, ka nākamais vīra vectēvs ir nepatiesi apvainots par vainīgo.

Luga uzrakstīta: 1996.g.

Iestudēta: pirmizrāde Kleperovas teātrī 1996.g. 32. okt. Rēzeknē.

Lugas teksts: izlasāms, sazinoties ar lugas autoru; epasts rbnsat@att.net – vai rubenis-lugas@inbox.lv

Šis ieraksts tika publicēts 20.gs.90.gadi, Drāmas (vēsturiskas), Karš, Latviešu lugas, Mīlestība, No 5-10, Pārējās, Viencēlieni ar birkām , , , , , , , , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s